Social commerce 2018
Odkurz Pinteresta, przywitaj się z chatbotami
https://pixabay.com/pl/spo%C5%82eczne-media-deska-struktura-1148035/

Pewnie już się zorientowałeś, że social media służą do czegoś więcej niż reklama produktów i usług. Ich podstawowym zadaniem jest dziś tworzenie więzi i dialogu z klientem.

Przyjrzyj się swoim kanałom społecznościowym i sprawdź, czy w pełni wykorzystujesz ich potencjał do zwiększania sprzedaży.


Poniżej podpowiem ci, w jaki sposób:

  1. Wykorzystać istniejące kanały social media w innowacyjny sposób
  2. Znaleźć nowe sposoby na rozkręcenie handlu przy użyciu kanałów społecznościowych

Oto, co musisz zapamiętać: Włącz się w konwersację z klientem, zbuduj swoją obecność w sieci, zaangażuj użytkownika.


Korzystaj ze sprawdzonych metod

Video – treści wizualne królują w sieci i wygląda na to, że szybko się nie znudzą. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, koniecznie zainwestuj w filmy. Pomyśl też o live streamingu i na żywo relacjonuj, co się dzieje na eventach i w twojej firmie. Prezentuj produkty. To ciekawsze i bardziej angażujące niż tekst, czy zdjęcia.

Instagram – to idealne miejsce do zaprezentowania marki. Używaj firmowego brandingu, spójnego przekazu i pamiętaj, że w 2017 roku ten kanał miał już miliard użytkowników!

Facebook – choć przez niektórych uważany jest za przestarzałe medium, popularnością przebija wszystkie inne (2 miliardy użytkowników!). Korzystaj z możliwości, jakie daje ci facebookowy Messenger. Komunikacja z klientami jest niezwykle istotna. Coraz częściej do kontaktu z firmą wykorzystują oni właśnie wiadomości prywatne. Dla ciebie to możliwość stałego dialogu z użytkownikami – osobistego lub prowadzonego przez boty (o tym poniżej).

Co jeszcze możesz zrobić na Facebooku? Wykorzystaj treści tworzone przez użytkowników. Masz teraz możliwość dostosowywania reklam do konkretnych odbiorców – pokaż im opinie innych klientów, którzy dokonali podobnych zakupów.

Pinterest – to najbardziej niedoceniany kanał. A jednak życie pinów jest dłuższe niż postów na Facebooku, i są one częściej sharowane niż tweety. Firmy zaczynają doceniać, że Pinterest to miejsce gdzie można budować obecność i świadomość marki, a także poszukiwać inspiracji dotyczących potrzeb i preferencji klientów.


Na co zwrócić uwagę w tym roku?

Social listening – Śledź rozmowy, jakie toczą się w mediach społecznościowych wokół określonych fraz, słów i pojęć. To coś więcej niż czytanie komentarzy pod zdjęciami – to dogłębna analiza, którą wykorzystasz w budowaniu strategii content marketingowej.

„Podsłuchiwanie” tego, co się dzieje w social media pozwoli ci na poznanie aktualnych trendów i zrozumienie, o czym użytkownicy rozmawiają najczęściej. Dowiesz się też, co mówią o twojej marce. Pomoże ci to odpowiednio dostosować kampanię marketingową.

Chatboty – Często rozmówca na stronie błędnie myśli, że dyskutuje z konsultantem, gdy ma jakiś problem, podczas gdy tak naprawdę rozmawia z programem komputerowym. Chatboty to współczesne wersje doradców, których zadaniem jest prowadzenie rozmowy z użytkownikiem przy użyciu głosu lub tekstu.

Boty cieszą się coraz większą popularnością, zwłaszcza wśród millenialsów. Szczególnie, że wraz z rozwojem techniki dialog z maszyną staje się coraz bardziej płynny, mniej zmechanizowany. Choć większość użytkowników wie, że rozmawia z robotem, to jednak cenią oni sobie poczucie prowadzenia dialogu i wrażenie osobistego kontaktu z reprezentantem firmy.

Plusem używania chatbotów jest, że dzięki nim może zachodzić równolegle wiele interakcji pomiędzy firmą a użytkownikiem. Już teraz 20% aktywności w Internecie koordynowanych jest przez boty, co oznacza, że wkrótce przejmą od nas większą liczbę zadań związanych ze sprzedażą i marketingiem. Skoro kochają je klienci, i my musimy je pokochać.

Pamiętaj, że konkurencja nie śpi, a technologia wciąż idzie do przodu. Odkurz kanały social media i odkryj ich potencjał. Nie pozostawaj w tyle.

Źródła:

  1. https://www.yotpo.com/blog/the-4-most-powerful-social-commerce-trends/
  2. https://www.green-umbrella.biz/2018/01/six-social-commerce-trends-2018/