Webinar
Dla ciebie i twojej firmy
https://unsplash.com/photos/R6xx6fnvPT8

Jeśli pracujesz w firmie to wiesz, że jednym z najważniejszych i najtrudniejszych zadań jest pozyskiwanie leadów. Próbujesz różnych narzędzi i technik marketingowych, stawiasz na content marketing, blogi i social media, ale czy pamiętasz o webinarach? W USA ponad 60% firm uznaje je za dobrą praktykę wspierającą wzrost sprzedaży. Wciąż jednak wielu z nas o nich zapomina.


Czytaj dalej, jeśli chcesz się dowiedzieć:

  1. Jakie są korzyści z tworzenia webinarów
  2. Jak stworzyć webiar, który generuje leady

Czym jest webinar?

To rodzaj szkolenia online (nazwa wzięła się od połączenia słów „web” i „seminar”), podczas którego w danym dniu, o określonej godzinie, w wirtualnym pokoju spotykają się uczestnicy i prowadzący.

Koordynator, podobnie jak w przypadku typowych warsztatów, musi przygotować scenariusz spotkania. Główna różnica polega na tym, że udział w wydarzeniu mogą wziąć różne osoby przebywające w tym czasie na przykład w domu lub w biurze, niezależnie od lokalizacji.


Jak webinar wpływa na wzrost sprzedaży?

Prawdziwą potęgą webinaru jest jego interaktywny charakter.

Organizacja takiego szkolenia online pozwala ci na stworzenie platformy do rozmowy z kontaktami, partnerami, istniejącymi klientami i leadami. Uczyć i angażować – to zadania webinaru. Pamiętaj, że nie jest to bezpośrednia prezentacja produktu, ale próba rozwiązania problemu, z jakim borykają się klienci, czy dyskusja na interesujące ich tematy. Pokaż, że zależy ci na ich opinii, zadawaj pytania, pozwól im wypowiadać się, prowadź stały dialog. Wprowadź ankiety i sesje Q&A. A w międzyczasie – pokaż im, że twój produkt pomoże w rozwiązaniu ich problemów.

Dzięki webinarom prezentujesz się jako ekspert w swojej dziedzinie i pozyskujesz leady o dużej wartości. Jeśli ktoś jest w stanie poświęcić twojej firmie 40 – 60 minut czasu, będzie bardziej skłonny skorzystać z twojej oferty.

A ty zyskujesz 60 minut nieprzerwanej uwagi, żeby zaprezentować swoją firmę i mnóstwo contentu trafiającego do dużej liczby osób. Jeden wpis na blogu może dotrzeć do kilku czytelników, a podczas webinaru zaprezentujesz video, posty, zdjęcia i infografiki w dużych ilościach, docierając w tym samym czasie do wielu odbiorców.


Jak stworzyć webinar generujący leady?

Zastanów się, czy to okazja do omówienia danego produktu, czy raczej do przekazania pewnej wiedzy. Jeśli zależy ci na pozyskaniu leadów – wybierz szkolenie informacyjne na jakiś interesujący, związany z twoją branżą temat.

Załóż z góry, ile leadów chciałbyś zdobyć w rezultacie przeprowadzenia webinaru, i jakiej liczby zarejestrowanych, oraz aktywnych, uczestników oczekujesz. Pomoże ci to kontrolować wyniki.


Zacznij promocję przed wydarzeniem

Stwórz intrygujące zaproszenie na webinar. Przedstaw historię – zaprezentuj sylwetkę prowadzącego i jego osiągnięcia lub opisz jakiś problem do dyskusji wraz z potencjalnym rozwiązaniem. Zadaj pytanie, które pomoże ci zacząć dyskusję.

Zawsze wysyłaj formularz rejestracyjny z wyraźnym , odcinającym się Call To Action – „Register now”, „Sign up for the event”. Możesz nawet podkreślić go kontrastującym kolorem. Zamieść w formularzu wiele interesujących cię pytań dotyczących uczestnika – poznaj swoje leady.

Nadaj swojemu wydarzeniu chwytliwy, zwracający uwagę tytuł.


Wybierz usługi do prowadzenia webinarów

  1. Clickwebinar (www.clickwebinar.pl)
  2. GotoMeeting (www.gotomeeting.com)
  3. MeetingBurner (www.meetingburner.com)
  4. Crowdcast (www.crowdcast.io)
  5. Easywebinar (www.easywebinar.com)
  6. Webex (www.webex.co.uk)

Przygotuj atrakcyjny content

Wyjątkowy, unikalny, interesujący i wciągający, a jednocześnie prosty w przekazie. Zastanów się nad zaangażowaniem kilku prowadzących. Spytaj inną firmę, czy nie chciałaby zostać twoim partnerem w organizacji wydarzenia – to może mu podnieść rangę.


Testuj i zawsze pytaj o feedback

Przygotuj sobie plan awaryjny na wypadek problemów technicznych, ale przed wszystkim przetestuj narzędzie i elementy treści zanim wystartujesz z webinarem na żywo.

Możesz wiele się nauczyć od uczestników webinara. Na pewno mają pomysły, jak ulepszyć twój produkt, usprawnić usługę, a może podsuną ci kolejny pomysł na biznes. Poza tym wskażą, jakie mają potrzeby i oczekiwania.


Wykorzystaj content po webinarze.

To, co pokazujesz uczestnikom w czasie 60 minut, to źródło materiałów, które możesz później wykorzystać na stronie czy blogu. Zamień webinar na serię postów na Facebooku, wykorzystaj informacje w podcastach albo w ebooku. Zawsze pamiętaj o nagrywaniu szkolenia!


Jeszcze kilka słów o tym, jak webinary wspierają rozwój nie tylko twojej firmy, ale i twój.

Jeśli jesteś prowadzącym takie wydarzenie, masz wyjątkową okazję bezpośredniej interakcji z klientami, nawiązujesz więzi, poznajesz ich, próbujesz nakłonić do zakupu. Uczysz się od nich. Ale sam również możesz korzystać z wielu oferowanych przez wszelkiego rodzaju firmy i organizacje szkoleń.

Rozwiniesz się, zdobędziesz wiedzę, a przy okazji – poznasz konkurencję.