Wdrożenie Magento

Magento 2 jest coraz częściej wykorzystywanym systemem w branży e-commerce. Wiele sklepów zostało stworzonych na tej platformie, a inne planują już jej wdrożenie. Czym jednak wyróżnia się Magento 2 wśród innych systemów sklepowych?

Na jakie pytania odpowiada wpis?

  • Czym wyróżnia się Magento 2 wśród konkurencyjnych systemów?
  • Jak wdrożyć platformę Magento?
  • Jakie są przykładowe wdrożenia Magento 2 w e-commerce?

W skrócie

Magento 2 posiada wiele ciekawych funkcjonalności, dlatego warto wziąć tę platformę również pod uwagę przy wyborze odpowiedniego systemu do sklepu internetowego. Platforma ta, umożliwia również migrację z innych systemów e-commerce, jednak nie zawsze opłaca się to robić na własną rękę. Na co warto zwrócić uwagę? Na te oraz inne pytania można znaleźć odpowiedzi w tym wpisie.

Magento 2. Jakiej funkcjonalności można się spodziewać?

Zanim jednak zajmiemy się wdrożeniem Magento 2, warto przyjrzeć się temu systemowy z bliska. Sklepy internetowy oparte na Magento 2, są atrakcyjne pod względem wyglądu dla Klienta, jak i również pod względem funkcjonalnym dla administratora. W jednym panelu administracyjnym, mamy możliwość obsługi wszystkich prowadzonych sklepów internetowych, dostępność do bazy klientów, spedycji a nawet listy produktów wraz z kategoriami. Sam panel administratora jest schludny, bez zbędnych elementów niepotrzebnie rozpraszających administratorów. Jednak to nie wszystkie dostępne opcje związane z platformą Magento 2, a są nimi:

  • Raport zamówień wraz z najważniejszymi statystykami.
    Inaczej mówiąc jest to “panel klienta”. Oprócz całkowitej wartości sprzedaży, możemy znaleźć tutaj informacje o ostatnich zamówieniach oraz ostatnio wyszukiwanych hasłach. Opcja jest przydatna, szczególnie gdy planujemy poszerzenie asortymentu i chcemy dostosować wybór pod zapotrzebowanie naszych klientów.
  • Informacje o transakcjach, w tym faktury i dostawy.
    Te informacje znajdziemy w zakładce “sprzedaż”. Znajdują się tam wszystkie najważniejsze informacje sprzedażowe oraz logistyczne, szczególnie potrzebne dla działu E-commerce.
  • Dział promocji, reklamy oraz SEO
    Dział “marketing” jest jednym z najbardziej obszernych działów na platformie Magento 2, co bez wątpienia przekłada się na sprzedaż produktów na sklepie. Oprócz panelu promocji oraz SEO, mamy możliwość dostosowania szablonu newslettera oraz e-maili wysyłanych do Klientów.
  • Specjalny dział odpowiadający za wygląd sklepu
    W zakładce “zawartość” istnieje możliwość modernizacji designu oraz contentu na stworzonej platformie e-commerce. W łatwy sposób można tutaj wprowadzać zarówno drobne, jak i większe zmiany
  • Konfiguracja oraz ustawienia innych sklepów
    Magento 2, umożliwia integrację kilku platform e-commerce oraz administrowanie nimi poprzez tylko jeden panel. Jest to wygodna opcja łączenia wielu systemów w jedną całość.
  • Ustawienia systemowe
    Zaawansowane ustawienia dotyczące pamięci podręcznej zdjęć, stylów CSS, skryptów JS i innych, niezbędnych do działania funkcji.

Przykładowe wdrożenia Magento 2 na platformie e-commerce

Branża motoryzacyjna

Sklep motoryzacyjny, z reguły jest jednym z bardziej skomplikowanych systemów e-commerce do wdrożenia. Dzieje się tak, przez ogrom kategorii produktowych, wielki asortyment oraz duże zapotrzebowanie klientów względem sklepów. Jedna pomyłka przy wdrożeniach, może kosztować wiele dodatkowej pracy, a ich skutki mogą być bardzo kosztowne. Dlatego większość takich serwisów decyduje się na zlecenie wykonania wdrożenia na inną, zewnętrzną firmę. Jednym z przykładów pełnego wdrożenia Magento 2 w branży motoryzacyjnej jest sklep Nocar.pl

Branża oświetleniowa oraz elektroinstalacyjna

Sklepy z asortymentem elektrycznym i oświetleniowym również może liczyć na pozytywne aspekty związane z wdrożeniem Magento 2. Dzięki obszernych funkcjom, jakie mamy do dyspozycji, możemy większość pracy zautomatyzować, a co za tym idzie odciążyć się ze zbędnych prac, które kosztują wiele czasu. Jednym z takich sklepów jest Karel2.pl

Migracja oraz wdrożenie sklepu na platformę Magento 2

Jeśli posiadasz sklep internetowy i rozważasz przejście na platformę Magento 2, jest również dostępna taka opcja. Jednak każda migracja wiąże się z niebezpieczeństwem popełnienia błędów jeśli robimy to na własną rękę. Może dojść do utraty danych, lub niektóre funkcje mogą się okazać niedostępne lub niemożliwe do wdrożenia. Polecamy wtedy przeprowadzanie migracji przez firmę zewnętrzną, która przede wszystkim odciąży nas ze wszystkich prac, a jednocześnie przeprowadzi odpowiednie testy. Jedną z firm, która przeprowadza migracje oraz wdrożenia opartych na Magento 2 jest firma Ageno. Markę wyróżnia:

  1. Indywidualne podejście do problemów.Każdy projekt jest starannie dopasowany do każdego Klienta w sposób indywidualny, dzięki czemu każdy projekt ma swoją niepowtarzalną wartość.
  2. Staranne podejście do klienta. Każdy klient jest inny, dlatego każdy potrzebuje starannego, indywidualnego podejścia
    pełna integracja systemów. Posiadasz kilka sklepów, które potrzebują integracji? Ageno pomoże rozwiązać również i ten problem oraz stworzy jeden panel administracyjny do wielu platform e-commerce.
  3. Kompletne, bezpieczne rozwiązania. Ageno stawia przede wszystkim na bezpieczeństwo, dlatego przeprowadza rozmaite testy bezpieczeństwa, które poprawiają jakość wykonywanego projektu.
  4. Wszechstronne platformy sprzedażowe. Marka podejmuje się zarówno małych projektów, jak i obszerne projekty wymagające dużego zaangażowania.
  5. Profesjonalne, specjalistyczne rozwiązania. Każdy pracownik posiada niezbędną wiedzę aby sprostać nawet najbardziej wymagającym projektom.
  6. Wieloletnie doświadczenie. Wieloletnie doświadczenie znacznie podkreśla jakość prac wykonywanych dla Klientów

Zobacz też: Dedykowany sklep online

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *